Aktualnosti

Studeni 2021.

Obilježavanje Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama, 25. studenoga

dan borbe protiv nasilja nad ženama

U sklopu Međunarodnog projekta ,,Veličanstvenih 12“ Učeničkog doma Podmurvice Rijeka te dugogodišnjih odgojno-obrazovnih programa prevencije i volontiranja, obilježili smo Međunarodni dan borbe protiv nasilja nad ženama u suradnji s našim dugogodišnjim partnerima – Caritasovim domom za žene i djecu - žrtve obiteljskog nasilja Rijeka ,,Sveta Ana“.

Svjesni smo prisutnosti visoke stope nasilja, a ono nažalost nije zaobišlo ni obitelji i one najugroženije – žene i djecu. Kako bi osvijestili važnost prevencije nasilja u obitelji i naglasili toleranciju kao projektnu vrijednost mjeseca, obilježili smo ovaj značajan dan, kojeg su 17. prosinca 1999. godine proglasili Ujedinjeni narodi.

Dana 25. studenog 2021. godine. zajedno s učenicima, posjetili smo Savjetovalište Doma sv. Ane. Primile  su nas ravnateljica Željka Frković i psihologinja Laura Pavičić te nas upoznale s radom Doma i Savjetovališta. Učenici su sudjelovali u interaktivnom predavanju o nasilju u mladenačkim vezama nakon čega je uslijedio slobodni razgovor, gdje su učenici i njihovi voditelji postavljali pitanja.

U popodnevnim satima ugostili smo nekoliko korisnika Doma sv. Ane u našu kreativno - keramičku radionicu u pratnji njihove pedagoginje Sanje Borić. Radionicu je vodila odgajateljica Učeničkog doma Dolores Vitas i vanjska suradnica Ivanka Crnić. Izrađivali su se ukrasi i keramički predmeti. Osim gotovih proizvoda, prije svega smo se međusobno susreli i družili, bili kreativni te stekli neke nove vještine i poznanstva.

Ovim cjelodnevnim programom želimo poslati poruku učenicima, kolegama, ali i čitavoj zajednici da je važno razvijati vrijednosti solidarnosti, tolerancije i empatije, odnosno biti ,,U tuđim tenisicama“. Upravo je to naziv kojim smo grupirali ove tri vrijednosti u sklopu Projekta „Veličanstvenih 12“. Čitav projekt započeo je u listopadu 2021. i taje do studenog 2022. Osnovni cilj Projekta je odgoj za vrijednosti. Voditeljica projekta je ravnateljica Učeničkog doma Podmurvice Ljiljana Kencel, a članovi projektnog tima su pedagoginja Olivia Vukić te odgajatelji Maja Dinić, Antonija Mežnarić, Dijana Janković, Dolores Vitas i Filip Polegubić. Nastavljamo s projektnim aktivnostima u želji da se češće progovara i živi u skladu s iskrenim ljudskim vrijednostima.

Listopad 2021.

Izlet u Staru Sušicu

Izlet u staru Sušicu - dom sv.Ana

Iskoristili smo ove jesenske praznike za odlazak na izlet u Staru Sušicu. Cilj nam je bio posjetiti Centar za posjetitelje „Velike zvijeri“. Krenuli smo u 10 sati iz Rijeke i brzo došli na odredište. Tamo su nas dočekale ljubazne djelatnice Centra i napokon smo puni iščekivanja krenuli u obilazak. Upoznali smo naše velike zvijeri: vuka, risa i medvjeda, educirali smo se o bioraznolikosti njihovih staništa i shvatili koliko je važno očuvati našu prirodnu baštinu.

Čuli smo kako se glasaju vuk, ris i medvjed, naučili koliko je teško mladunče medvjeda, kako funkcionira život u vučjem čoporu, kuda se kreće ris i zašto su važne točke na njegovom krznu i još puno, puno toga. Pogledali smo i kratki film te se nakon razgledavanja, a puni dojmova, uputili u kratku šetnju šumom. U šumi smo pokupili nekoliko šišarki koje će nam dobro doći za naše kreativne radionice.

Na putu za Rijeku zaustavili smo se u Delnicama i otišli do parka kralja Tomislava gdje su u ograđenom prostoru smještene srne. Srne su nam oprezno prilazile, a djeca su ih hranila lišćem i travom. U međuvremenu je počela padati kiša, pa nismo mogli dulje uživati u druženju s ovim prekrasnim životinjama.

Proveli smo prekrasan dan i puno toga novoga naučili.

Listopad 2021.

Odlazak u kazalište

Odlazak u kazalište - dom sv.Ana

U četvrtak 07.10.2021. smo išli u Gradsko kazalište lutaka gledati predstavu “Srce veće od mene samog“. Djeci se odmah svidjela ideja da odemo na predstavu, jer zbog pandemije baš i nismo imali priliku za izlaske. U kazalištu su bile dvije Petre, Kristijan i Dinko. Predstava “Srce veće od mene samog” progovara o emocijama, o tome koliko je ljudima potrebna bliskost i ljubav koje se ne trebamo bojati. Djecu se posebno dojmio glavni lik, medvjed Ursa, jer je bio dobar i imao je veliko srce za svih. Dok smo se vozili prema Domu, razmjenjivali smo dojmove o predstavi. S nestrpljenjem čekamo sljedeći odlazak u kazalište.

Rujan 2021.

Obilježavanje Dana borbe protiv nasilja nad ženama

Nacionalni dan borbe protiv nasilja
          nad ženama - dom sv.Ana

Povodom obilježavanja Nacionalnog dana borbe protiv nasilja nad ženama djelatnici Doma sudjeluju sa dva stručna predavanja na Teološko pastoralnom seminaru koji je posvećen temi Zaštita maloljetnika i ranjivih skupina u Crkvi.

Sva predavanja možete poslušati na Facebook stranici Riječke nadbiskupije i YouTube kanalu Riječke nadbiskupije.

Na Nacionalni dan borbe protiv nasilja nad ženama 22. rujna 2021. za korisnice će biti organizirana radionica na temu Granice u odgoju. Radionica će se održati u prostoru Doma Sv. Ana - Caritasovom domu za žene i djecu žrtve obiteljskog nasilja.

Rujan 2021.

Radionica na temu "granice u odgoju"

granice u odgoju - dom sv.Ana

Kako postaviti granice i pravila i što činiti kada ih dijete ne poštuje ili se ponaša tako da šteti sebi ili drugima? Jedna od najtežih  roditeljskih dužnosti je naučiti dijete razlikovati prihvatljivo ponašanje od neprihvatljivog. Postavljanjem jasnih pravila i predviđanjem problematičnih situacija, izbjegava se mogući sukob s djetetom. Disciplinom dijete uči  poštivati granice, uči da nakon svakog ponašanja slijede određene posljedice koje mogu biti pozitivne i negativne. To je odgojni stil temeljen na poštovanju i povjerenju, uključuje pažnju, upute djetetu kako se ponašati i pohvale za poštivanje pravila.

Tako dijete, bez kažnjavanja, polako ali sigurno uči preuzeti odgovornost za svoje postupke.

Šetnja Trsatom

Šetnja Trsatom - dom sv.Ana

Dogovorili smo se s našim školarcima da odemo prošetati Trsatom što su oni s oduševljenjem prihvatili. Ženska ekipa na čelu s tetom Kristinom i muška ekipa na čelu s tetom Sanjom krenula je prema Trsatu. Najprije smo posjetili Svetište Majke Božje, a onda smo otišli na Trsatsku gradinu. Djeca su bila oduševljena pogledom na grad, a najviše su se razveselili kad su vidjeli trsatske zmajeve. Naš Antonio je komentirao da su to „pivci“. Popeli smo se i na vrh kule, ali baš nikome nije godila visina pa smo se brzo prizemljili. Nakon razgledavanja kaštela došlo je vrijeme za osvježenje, kupovinu sladoleda i šetnju do Parka heroja. Našli smo lijepo mjesto u hladu, malo se odmorili i osvježili i krenuli natrag. Eto, još jedan lijepi izlet i zadovoljna djeca.

Sv. Ana u “Izvoru”

Izlet u Astronomski centar Rijeka

Djelatnici doma “Sv. Ana” 15. srpnja 2021. g. boravili su u stručnoj posjeti Centru za pružanje usluga u zajednici “Izvor” Selce. “Izvor” je sjajan primjer deinstitucionalizacije te danas uspješno pruža socijalne usluge djeci i mlađim punoljetnim osobama bez roditelja i bez odgovarajuće roditeljske skrbi, te biološkim, posvojiteljskim i udomiteljskim obiteljima. Pruža socijalne usluge i djeci i mlađim punoljetnim osobama koje imaju teškoće mentalnog zdravlja kao i usluge pomoći u kući. U susretu ravnatelja ustanova Nikice Sečena i Željke Frković, te stručnih djelatnika obje ustanove raspravljalo se o unapređenju usluga obiteljima ranjenim nasiljem. U razmjeni dobre i dugogodišnje prakse rodile su se nove ideje, mogućnosti pružanja pomoći ranjivim skupinama, nove relacije i širi zajednički pogled na potrebite. Sila dobre volje svih sudionika da budu otvorene ruke pomoći obiteljima koje su se našle u teškoćama bila je sjajan pokazatelj da baš svako vrijeme rađa novu generaciju kreativaca spremnih da ocrtaju vedrije slike obiteljskih povijesti.

Svemirci iz doma Svete Ane

Izlet u Astronomski centar Rijeka

Bili smo na svemirskom izletu – 9. srpnja 2021. g. posjetili smo Astronomski centar Rijeka. Upoznali smo galaksije, Mliječnu stazu, Sunce i Sunčev sustav, planete i njihovo prstenje, naučili smo da je Jurij Gagarin prvi otputovao na mjesec, da je njegova raketa bila široka koliko i planetarij u kojem smo bili, da po Saturnu ne bi mogli hodati, a na Veneri bi se prepržili, do Marsa bi putovali 7 mjeseci, a na Mjesecu bi se smrznuli, utvrdili smo da je naša Zemlja daleko najljepša i stvorena za život. Teta Andrea iz Astronomskog centra prikazala nam je edukativni animirani film i naučila nas je kako ćemo se orijentirati pomoću zvijezda. Rekla nam je da nismo izvanzemaljci, ali otkrila nam je da smo svi mi – svemirci. Ponajviše, pomogla nam je da se prisjetimo koliko je dragocjen naš „treći kamenčić od Sunca“ i kako smo savršeno sazdani baš poput zvijezda. Oduševljeni znanošću i sjajnim astronomskim otkrićima radujemo se idućoj posjeti našoj zvjezdarnici.

Svibanj 2021.

NK Rijeka za Sv. Ana - Caritasov dom za žene i djecu žrtve obiteljskog nasilja

Donacija HNK Rijeka

Dugo vremena smo razmišljali kako ćemo obnoviti igralište na kojem će djeca moći uživati igrajući nogomet i druge igre. Novca nažalost nikada nije bilo dovoljno. Ravnateljica je odlučila obratiti se upravi Nogometnog kluba Rijeka i moliti ih za pomoć. I ljudi su pomogli. Nova podloga i dva gola su tu. Nitko sretniji od naših dječaka. Sada napokon mogu zabijati prave golove.

Dragi ljudi NK Rijeke hvala vam i za igralište i za to što ste omogućili našim dečkima da treniraju u vašem klubu i što ste im poklonili svu opremu za trening. Hvala vam od srca u ime svih naših korisnika i djelatnika Doma

Svibanj 2021.

Majčin dan

majčin dan 2021

Djeca iz Doma Sv. Ana u kreativnoj radionici su svojim mamama radila kolaže i crtala, sve kako bi im pokazali koliko su im mame važne, koliko ih vole i koliko kroz svoj rad to žele i pokazati.

U petak uoči Majčinog dana, djeca su uz pomoć pedagogice Sanje radila voćnu salatu. Potom su pozvali majke da zajedno uživaju u okusima slasnog voća.

Svim majkama želimo sretan Majčin dan!

korisnici i djelatnici Doma Sv. Ana i ravnateljica Željka Frković

Ožujak 2021

Uskrsna čestitka

maškare 2021

Maškare 2021.

Bez obzira na epidemiološke mjere, mi karneval nismo propustili - ove godine maškarana zabava se riječkog Korza preselila u naš Dom. Budi što želiš, i – bi tako! U petak 12. veljače naša je blagovaonica postala najveselija šetnica u gradu, plesni podij i igraonica. Naša volonterka, šminkerica Romana Poropat oslikala je lica djece i majki i na naš su podij jedna po jedna doletjele najljepše vile, nježne princeze, veličanstvene kraljice, najsmješniji klaunovi i hrabri kauboji. Karnevalske pjesme privukle su sve sudionike ove naše bajke na podij ukrašen balonima, pod svjetlima disko kugle i u ritmu Rijeke pod maskama su otpale sve kočnice i brige.

Svatko je bio ono što jest; razigrano dijete i nasmijana majka. Teta Sanja, pedagoginja Doma je s kreativnim majkama pripremila zabavne igre pa smo uz mnogo smijeha i glasnog navijanja održali natjecanje u raznim igrama poput jela smokija bez ruku, slaganja kula od plastičnih tanjura, a na koncu smo odigrali tombolu u kojoj je svatko nešto osvojio.

Ipak, najveći dobitak našeg malog Riječkog karnevala je bila radost u zajedništvu koju smo doživjeli.

In memoriam Katica Kurkutović

Dana 06.02.2021.g. napustila nas je još jedna dobra duša koja je dugo godina pomagala Domu sv.Ane. To je naša draga gospođa Katica Kurkutović. Ne možemo nikada zaboraviti s kolikim je žarom prikupljala sredstva za Dom i senzibilizirala druge ljude da se uključe u pomoć potrebitima.
Hvala ti draga Katice na svemu učinjenom. Neka ti je laka zemlja u kojoj počivaš..

Djelatnici i korisnici Doma sv.Ane.

Prima namještaj - donacija

prima namještaj - donacija

Prima namještaj je pokazala svoje veliko srce i empatiju za najranjivije, te su Sv. Ani – Caritasovom domu za žene i djecu žrtve obiteljskog nasilja donirali prekrasan dvosjed i radni stol. Ovime im se od svega srca zahvaljujemo. Ovo je važno ponajprije za naše korisnike, a osobito za djecu kojoj je radni stol mjesto za pisanje zadaća, učenje i sl., a dvosjed će služiti i mamama i djeci jer će to biti mjesto gdje će se pričati priče i pomoću kojeg će prostor spavaonice imati topao domaćinski ambient u kojem će se svi koji tu borave osjećati ugodno.

Primi želimo puno uspješnih godina poslovanja i veliko hvala!

Statistika doma sv.Ana za 2020. godinu

statistika 2020

Statistiku doma sv.Ana za 2020. godinu u pdf formatu možete pogledati ovdje

Veljača 2021

Žene žrtve nasilja molitvena su nakana pape Franje za veljaču

Dom Sv. Ana Rijeka

Pomolimo se za žene, žrtve nasilja, da ih društvo zaštiti, i da svi čuju i ozbiljno shvate njihovu patnju – pozvao je Papa.
Pročitajte više i pogledajte video zapis na laudato.hr

Jysk donacija

Firma Jysk Hrvatska nam je donirala namještaj za sobu koja će biti i soba za izolaciju, za različite potrebe oboljenja korisnika, ili kod covid pozitivnih korisnika. Jysk nam je donirao 2 sobna garderobna ormara, komodu, noćne ormariće, pisaći stol i radnu stolicu. Velika hvala i puno uspjeha u daljnjem radu Jysku Hrvatska i svima koji su sudjelovali u realizaciji ove donacije. Ovakvo velikodušno pomaganje puno znači nama koji radimo sa jako ranjivom i osjetljivom skupinom, a osobito je na veliku radost naših korisnika i svakako je dobra podrška za još bolji i kvalitetniji rad.
JYSK HR HVALA!

jysk

Općina Viškovo donacija

Već dugi niz godina općina Viškovo razveseljava našu djecu i mame donacijom igračaka, grickalica i slatkiša kao i odjeće i obuće za mame i potrepštine za djecu. Ovime im se puno zahvaljujemo jer ovakva velikodušnost je dodatan vjetar u leđa radosnom oporavku naših korisnika.

Izlet na Platak

Sv. Ana -Izlet na Platak

Naša ravnateljica nas je u posljednjem tjednu zimskih praznika iznenadila viješću da 13. siječnja idemo na izlet, idemo na sanjkanje na Platak. Ova je vijest u našoj kući, od kad smo je primili pa sve do polaska bila uzrok velikog uzbuđenja za svu djecu i mame, a poglavito one koji još nemaju iskustvo uživanja u snježnim radostima. Odijela, sanjke, dopoši, rukavice, šalovi, kape… u nekoliko dana uz pomoć dobrih ljudi i vrijednih ruku naše domaćice Marije svi smo se opremili za snijeg i jedva smo dočekali našeg vozača Krešimirada uskočimo u njegov autobus. Dočim smo sjeli već je netko upitao – jesmo li stigli. U autobusu je nastao radosni žamor čim su djeca ugledala prve snježne tragove na usponu prema Platku. „Vidi snijeg!!!“ ,ponavljala su djeca, iznenađenim očicama pokazujući majkama bijele tragove uz cestu. Što smo bili bliže vrhu uzbuđenje je više raslo, a nečija teza s početka uspona da baš ovdje – živi Djed Božićnjak sada je usvojena sigurnom i apsolutnom većinom. Izjurili smo iz autobusa, a prve grude su poletjele u okviru nekoliko sekundi od zaustavljanja.

Male nožice u velikim čizmicama skakutale su do Velikog Doma na Platku ispred kojeg smo pronašli našu savršenu sanjkašku poziciju. Krenulo je; stotinu puta, neumorno, gore – dolje uz salve smijeha, kotrljanja i proklizavanja, eksperimenata i utrkivanja ne samo djece već mama i djelatnika stručnog tima. Snježni pokrivač pao je preko godina, visina i naših težina, svi smo tog popodneva smo bili nečija zaigrana djeca na snijegu.

Mali kontinentalci preuzeli su ulogu mentora te su malenim južnjacima iz svog bogatog iskustva spremno objašnjavali kako se riješiti zaostalog snijega u rukavicama, kako ubrzati spust i napraviti dobru grudu, dok su se zahvalni maleni južnjaci pobrinuli da svi dobiju obroke i desert na vrijeme. Mame su bile zauzete gradnjom snježnih tvrđava za obranu od „grudara“, a dok je utvrda bila u izgradnji teta Kristina je u svoje je sanjke „ukrcala“ onu najmanju dječicu.

Vrijeme je brzo prošlo, vratili smo se izmoreni, ispunjeni i učvršćenog zajedništva, a na povratku prvo pitanje je bilo – kad ćemo opet negdje ići?

A danas? Danas još prepričavamo čiji je bio najbrži spust, sada su to već Olimpijske kategorije…. Do idućeg susreta s bijelim pokrivačem…

Napisala: s. Benedikta Nina Krapić

Siječanj 2021

Vrijedne ruke naše korisnice napravile su prekrasne torte

Teške životne trenutke ponekda može ublažiti doživljaj radosti kada se u nama oslobode snage, unutarnje neispunjene želje koje pretočimo u uratke napravljene vlastitim rukama i svojom maštom.

Tako su i nastale ove prekrasne i jako ukusne torte kojima se razvesele mame i djeca kada se slave rođendani, blagdani, posebne prigode ili kada nam se jede nešto slatko.

torte

Društveno humanitarno djelovanje

RE/MAX Centar nekretnina i Habitator nekretnine d.o.o. su društveno humanitarno djelovanje u ovoj godini usmjerili na sv. Ana - caritasov dom za žene i djecu žrtve obiteljskog nasilja Rijeka.